Mijn hamstery's

Hier kun je bijzondere of leuke verhalen over je overige huisdieren schrijven. Dagboekjes over je overige huisdieren horen hier thuis
Plaats reactie
zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Mijn hamstery's

Bericht door zotteke » 09-01-2012 14:37

Naast de gerbils fok ik ook met hamsters. Op het moment voornamelijk met rusjes. Bij de syren ben ik nog op zoek naar mijn eerste (twee) fokventjes. Die moeten dan eerst minimaal 1,5 jaar oud zijn voordat ze mogen dekken. Voorlopig verwacht ik daar dus nog geen nestjes.

Mijn E nestje bij de rusjes is op 5 januari geboren. De ouders zijn William Compton x Sookie Stackhouse. En ja, de namen komen van dit Foxlife hitserie True Blood. Een van mijn favoriete series ooit.

Toen ik ze samen zetten dekte Bill Sookie enkele uren later. Ze leek nauwelijks drachtig dus ik verwachte 3 tot max. 5 pups. Surprise surprise het bleken 7 ukjes te zijn! Alles gaat heel goed met de ukjes. Ik mag er gewoon bij komen en ze aanraken (dit is redelijk zeldzaam bij hamsters. Vaak word het hele nestje dan geruimd). Ik ben heel benieuwd welke kleurtjes ze zullen zijn.

Hier wat foto's van gisteren;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat er nog 3 dames drachtig zijn! Gisteren moest ik 3 koppels scheiden omdat de dames de heren echt heel hard aanvielen. Heel spannend lijkt 1 van mijn wavy koppels drachtig te zijn. Wavy is een nieuwe mutatie bij russen waarbij de diertejs golvend haar krijgen. Bij sommige diertjes blijven die golvende haren altijd, bij sommige lijkt het gekoppelt te zijn aan het krijgen van kindjes. Verder verwacht Sookie's broertje Jason waarschijnlijk ukjes en een koppel waar het rusje van mijn man de vader van zou moeten zijn :). Spannend dus!

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 12-01-2012 16:28

Ik vind dwergenbaby's lelijker dan gerbilbaby's :oops: Maar als ze haartjes krijgen zijn ze ooh zo schattig. :)

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 12-01-2012 20:58

Dat vind ik nou ook :o ! Dan heb je syren baby's nog niet gezien, die zijn helemaal godsgruwelijk afschuwelijk. Wel superlief; hamsters hebben al tandjes bij de geboorte. En als je ook maar 5 minuten wacht zie je al snel gaapjes, dat doen ze bijna doorlopend. Zo lief <3.

Deze foto's zijn nog van gisterochtend.
3 merle vrouw
2 merle man
1 wildkleur vrouw
1 wildkleur man

De heren
Afbeelding
Afbeelding

De dames
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie