Gerbilfokkerij Special Spots >Aran x Jeverna 5 pups, 04-0

Hier kun je dagboekjes bijhouden over je Gerbils
ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 12-01-2012 21:11

Teveel lol/knuffel/houd koppels al :oops:

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 12-01-2012 21:11

Plek heb je niet, plek maak je :twisted: .

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 15-01-2012 22:23

Veel foto's gemaakt, geen zin om ze uit te zoeken dus alles maar geupload. Foto's gemaakt tijdens het verschonen. Natuurlijk zitten ze hier niet fulltime in ;).

Alles samen;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De dames;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De heren;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 16-01-2012 10:49

Ze zijn stuk voor stuk ontzettend schattig! :D

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 16-01-2012 20:30

heb er hier 1 een super camera en ontzettend mooi poserende pups!!! ;)

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 17-01-2012 21:40

Dank dank :oops: . Heb een EOS 550D van Canon, mijn kindje <3. Verder is het wachten op pups die even stilzitten en goed licht van buiten.

Er zit een simpel standaard kitlensje op van 18-55. Even geen budget voor iets beters :). Heb hem als verjaardagscadeautje in 2010 gehad en ben er superblij mee. Al mis ik m'n S3 wel, daar kon ik écht mee lezen en schrijven. Maar ik was er gewoon uitgegroeid en liet hem vaak liggen omdat ik geen nieuwe dingen meer kon uitproberen.

Ga nú de filmpjes uploaden :D.

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 24-01-2012 09:17

Nieuwe foto's! De laatste man sprong tot twee keer toe op de grond waardoor ik op gerbiljacht kon dus die heb ik alleen vanuit het bakje gefotografeerd :lol:. Gelukkig rende hij onder de tv, die kan ik makkelijk wegrollen hihi.

De meeste puppen zijn een beetje weggekleurd. Dat zullen waarschijnlijk schimmels zijn.. Ik ga toch een nestje wachten voor de zekerheid. Ik heb een broer van Rory samen zitten met een dochter van Wynn dus de bloedlijn gaat zoiezo verder. Vandaag ook filmpjes van een door pups mishandelde Rory als het meezit :lol:.

De foto's worden altijd in de verkeerde volgorde geupload en ik heb geen zin om het allemaal om te zetten dus een beetje een vage volgorde hehe :P.

Man
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man
Afbeelding
Afbeelding

Man
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle mannen samen
Afbeelding

Vrouw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vrouw
Afbeelding
Afbeelding

Vrouw
Afbeelding
Afbeelding

Vrouw
Afbeelding

Alles samen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste keer ontsnapt. Toen ik hem niet te pakken kreeg rende hij tussen mijn benen door. Gelukkig kon mijn man hem snel grijpen :).
Afbeelding

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 24-01-2012 15:24

awwh schattigheidsfactor is te groot :P

Boykuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-01-2012 22:18

Bericht door Boykuh » 25-01-2012 01:14

Lieff :D

Worden die uhh hoe zou ik ze noemen die soort creme spotted haha helemaal wit?

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 25-01-2012 09:18

Het is idd hetzelfde gen als bij hamsters (ee), alleen word het hier algerijn (of soms honing, zelg gebruik ik die benaming niet) genoemd en zien het er in zuivere vorm heel anders uit dan creme. Deze gerbils zullen waarschijnlijk nog wel verder verlichten aangezien er -afhankelijk of ik de goede afstamming heb meegekregen- zoiezo 100% schimmeldragers en wellicht zelfs schimmels in dit nest zitten. Combineer je dat met het vlekkengen (dominant spot) dan licht dat enorm uit. Algerijn is al een kleur die erg snel uitlicht, en dat gecombineerd met vlekken en schimmel geeft een (bijna) wit donkeroog. Het kan ook goed zijn dat er bijvoorbeeld een nootmuskaat gevlekt bij zit (het donkerste mannetje). Als hij geen schimmel draagt dan blijft hij redelijk deze kleur, met nog een beetje ticking (zwarte uiteinden aan de haren) erbij.

Als je 'creme' met schimmel en 'grijs' combineert dan krijg je zelfs een 'echte' wit donkeroog ;). Heel mooi is dat! Even in hamstertermen gezet, :lol:. Zo is grijs bij gerbils vaker zilver genoemd. Zoals agouti gecombineert met grijs 'zilveragouti'. Of grijs gecombineert met nootmuskaat 'zilvernootmuskaat'. Of een zilverschimmel.

Schimmel is overigens een soort extra mutatie die op het creme gen gedragen word. Algerijn= ee. Schimmel = e(f)e(f). Schimmeldrager = ee(f). Ik laat de haakjes over het algemeen weg en schrijf dan gewoon ee, efef of eef. De haakjes laat ik in de gencode over aan genen waar wel een kans op is, maar ik niet met zekerheid kan vaststellen. Bijvoorbeeld een agouti die misschien draagt voor zwart; A(a)C-DDE-G-P-spsp
Hoop dat het een beetje is overgekomen :lol:.

Plaats reactie