Even voorstellen

Hier kun je jezelf en je huisdieren voorstellen als je nieuw bent op het forum.
Plaats reactie
Gast

Even voorstellen

Bericht door Gast » 17-05-2012 18:15

Hallo allemaal,

Ik ben Laura en kleinschalig gerbilfokker. Ik kwam dit forum tegen en denk ach waarom ook niet een 3e gerbilforum erbij :D dus ook hier aangemeld.

Over mezelf: ben student naast mijn baan in de zorg en vind daarnaast de tijd voor een gezellige beestenbende bestaande uit een boel gerbils, 7 muizen dames, 1 dwerghamster, 2 katten en een lieve, oude hond.

Over mijn fokkerij: ik fok uitsluitend inteeltvrij en zorg voor regelmatig 'nieuw bloed' uit het buitenland om de lijnen niet teveel te laten verwateren. Mijn dieren waarmee ik fok kies ik doorgaans uit als ik er een klik mee heb. Belangrijk vind ik om dieren te kiezen die goed (grof) gebouwd zijn en een prettig karakter hebben. Natuurlijk zal ik niet ontkennen dat ik bepaalde kleuren heel mooi vind maar de gezondheid staat voorop en daarna pas kunnen we kijken of de luxe van kleuren kiezen er ook bij aan te pas kan komen :wink:
Ik fok doorgaans met 2 koppels tegelijkertijd, tot maximaal 4 koppels.
Mijn dames gaan niet voor de 4 maanden bij een man en krijgen maximaal 6 nestjes (maar meestal 3 of 4).

Verder... ben ik benieuwd naar dit forum en andermans verhalen. Wil je nog iets van mij weten, vraag maar raak zou ik zeggen :D

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 17-05-2012 21:54

Welkom! En bedankt voor je kritische post. En nee, dat bedoel ik niet op een vervelende/sarcastische manier. Het deed me goed nadenken over wat ik zelf had getypt en dat het idd niet verder moet gaan ;).

Ik ben wel heel benieuwd. 3e gerbilforum? Waar is de 2e en ben ik daar toegestaan? Neem aan dat gerbil.nl op nr. 1 staat.

Hoera voor inteeltvrij! Pas wel op met een teveel aan buitenlands bloed. Zeker voor buitenlanders is het des te makkelijker om hier en daar wat te liegen of een andere stamboom mee te geven. En voordat je er -zeker bij gerbils die gemiddeld lang leven- achter komt dat er wat mis is, kan het al erg ver verspreid zitten. Maar dat is mijn bescheiden mening :roll:

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2012 22:23

Dank voor je welkom :wink:

Het is soms goed als we met ons allen eens nadenken over wat we aan het doen zijn en hoe vervelend dit kan zijn voor de ander :wink:

Haha ja ik zit officieel ook nog bij gerbilconnection, maar loopt een beetje dood daar geloof ik.

Ja klopt ik heb ook maar heel specifiek iemand waar ik meestal gerbils vandaan haal in het buitenland, zeer betrouwbaar gelukkig :wink: bedankt voor je tip!

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 18-05-2012 14:00

Believe me, daar heb ik genoeg ervaring mee :? .

Gerbilconnection is geloof ik nog minder actief dan dit forum. En dat wil wel wat zeggen haha.

Lisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-05-2012 20:24

Bericht door Lisje » 22-05-2012 22:06

Hallo Laura!

Plaats reactie