Klacht betreft noemen gerbil.nl

Hier kun je al je vragen stellen omtrent het fokken van mongoolse gerbils. Zoals bijvoorbeeld ´oops, mijn gerbil heeft een nestje wat nu?!', 'wanneer haal ik de pups bij de ouders vandaan' en 'hoe seks ik de pups'.
Gast

Bericht door Gast » 17-05-2012 18:08

Wauw... ik denk leuk... een nieuw gerbil forum... wordt er even keihard dingen gezegd waarvan ik een beetje opkijk? Wist verder niet wie het opgericht heeft maar jij dus blijkbaar Lisette :wink:. Hartstikke leuk dat je dit hebt gedaan en ik zal me gewoon netjes voorstellen en gewoon neutraal zijn, maar ehm... dit topic gaat me wel een beetje te ver....

Als fokker bij 'Hilda's forum' als we het zo gaan noemen, ben ik wel reuze benieuwd of ik ook glashard door mijn tanden heen zit te liegen? Voel me nogal aangesproken op deze manier namelijk en als fokker die gezondheid voorop stelt zou ik me hierdoor zeer gekwetst voelen. Zover ik de algemene regels van dit forum las was het juist de bedoeling dat er geen kwetsende teksten werden geschreven?

Ben dan ook zeer benieuwd naar je nadere uitleg hierover?

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 17-05-2012 21:45

Keihard?? Béétje overdreven. Elkaar afzeiken is in dit forum zeker niet de bedoeling, maar dat lijkt me hier ook niet van de orde.

Ik hoor van talloze beginnende fokkers en/of nieuwe gerbileignaren die bij mij diertjes op komen halen dat ze door 'het forum van gerbil.nl' compleet afgezeikt worden. Wanneer er beginnersfouten worden gemaakt in het fokken bij 'lolnestjes' of kersverse eigenaren die het een en ander niet goed doen. Die woorden verzin ik niet, dat vertellen ze me zelf. Ik heb namelijk nog nooit het 'genoegen' mogen hebben met eigen ogen het forum te mogen bekijken. Waarbij in den beginne, ik compleet de grond in werd gestampt omdat ik de waarheid verspreidde over wat Hilda destijds met haar beesten uitvoerde. Wat écht niet in de haak was.

Dus wanneer er wederom tegen mij verteld word dat mensen in de grond gestampt/afgezeikt worden omdat ze niet aan de perfecte standaard van gerbil.nl voldoen, ga ik inderdaad met mijn ogen rollen. Ik val verder niemand persoonlijk aan.

Af en toe vraag ik me af waarom de gerbil liefhebber tegenwoordig zo moeilijk te vinden is. Ik heb een vaag idee waarom.. :? Exact waarom ik dit forum op heb gezet met als nr 1 streefdoel; elkaar accepteren, ook als je het 200% oneens bent met elkaars fokmanieren. Juist als tegenpool van gerbil.nl (de hamster.nl mag daar ook in mindere mate bij meedingen overigens..).
Dat je het niet met iemand eens bent, betekend niet dat je ze van een forum af moet jagen, of hun manieren maar af moet gaan zeiken. Er valt altijd van elkaar te leren. En leren van elkaars fouten is vaak nog nuttiger dan leren van elkaars goede punten.

Wat dat betreft vallen mijn rollende ogen geheel in het niet met de verhalen die ik van tientallen (nee, geen leden van dit forum, of een ander gerbil/hamster forum waar ik op zit) andere mensen heb mogen horen. Zomaar mensen die via advertenties gerbils bij mij komen halen. Toeval, I think not.

Ik heb destijds inderdaad van meerdere kanten verhalen gehoord over leugen praktijken wat betreft fokkers die als heilig worden beschouwd op het gerbil.nl forum
Wat het precies was weet ik niet meer. Ten eerste vind ik het niet belangrijk genoeg om te onthouden aangezien deze fokkers 'over mijn lijk' gerbils aan mij zullen verkopen (maar wel fokken met dieren die uit mijn lijnen van 4 jaar terug komen hahaha! Leuk als bepaalde heilige fokkers mijn naam uit de stamboom halen :']). Ten tweede heb ik medisch gezien een héél erg slecht geheugen. Mijn eigen leeftijd onthouden is op de meeste dagen al een behoorlijke opgave.

Zoals ik al eerder typte in dit topic, en verder ook aan iedereen vertel die het horen wil, ik vertrouw absoluut niemand wanneer het om de achtergrond van de dieren gaat. Op wellicht 1 of 2 gerbilfokkers en 1, misschien 2 hamsterfokkers na. En de info die zij verstrekken is wellicht ook verkeerd, gezien ze dat alleen doorgespeeld hebben gekregen van totaal onbetrouwbare mensen :? .

Met het 1 pot nat gebeuren doelde ik echt op alle fokkers in het algemeen. Gerbils, hamsters, honden (hoewel sjoemelen hier moeilijker is), etc. Enkel de eerste en laatste paragraaf was mbt 'Hilda's forum' (want dat is het toch?? Waarom het dan niet zo noemen).

Verder werd ik er laatst weer fijn aan de achterbakse praktijken wat betreft sommige hoeken van de gerbilwereld herinnerd. Ach, wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.

Last but not least; een mening geven over een forum mentaliteit als geheel is hardly 1 persoon in specifiek afzeiken/wegjagen/bekritiseren etc, en valt -wanneer er geen heel topic aan gewijdt word/er gewoon ronduit geroddelt word- zeker binnen mijn regels. Ik wilde Sassefras een hart onder de riem steken om zich vooral niet te laten ontmoedigen door een radicaal forum :roll: , zoals ik het heb mogen vernemen van andere personen. Mocht deze mening -aldus jij of whoever- fout zijn, na herhaald verzoek naar Hilda toe -wat gewoon 'glashard' (zoals je het zelf zo mooi zegt) werd genegeerd- heb ik nog steeds geen toegang tot heiligdom gerbil.nl dus kan ik mijn mening maar moeilijk veranderen.
Wanneer ik buitenlandse gerbils heb of foto's mag ontleden wat betreft schimmeldragers ben ik wel te vinden door diverse leden van gerbil.nl
Maar wanneer dingen voor míj te behalen vallen, nog wel in het oogpunt van de gezondheid van toekomstige schimmellijnen en niet voor mijn persoonlijk voordeel, val ik buiten de boot. Tja, zo werkt het bij mij niet. Het is geven en nemen.

Op een zeker ander gerbilforum werd er wel erg specifiek richting sommige leden van het gerbil.nl forum uitgehaald. De dingen die er gezegt werden vond ik niet geschikt voor een 'openbaar' forum/medium. Zeker niet de manier waarop het achter andermans rug gebeurde aangezien deze leden nooit toegang zouden krijgen. En dat terwijl ik het met die specifieke leden helemaal niet kon vinden! Juist om deze reden ben ik er na korte tijd aanwezig te zijn, niet meer naar terug gekeerd. Ik weet vanuit persoonlijke ervaringen hoe hard deze dingen aan kunnen komen en wens dit aan niemand toe; zo ook mijn vijanden niet.
En neem het van mij aan, de dingen die er gezegd werden waren - in mijn ogen - ronduit wreed.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2012 22:12

Keihard?? Ja keihard! Ik zit namelijk ook op gerbil.nl forum, (en ook op gerbilconnection overigens, maar dat loopt dood...), dus als daar genoemd wordt dat fokkers door hun tanden heen liegen voel ik mij aangesproken, gek he...

Gerbilfokkerij/opvang is voor mij mijn hobby, mijn passie, mijn leven. Al dat gezeik er continu omheen van fokkers die elkaar de haren in vliegen begin ik zo zoetjes aan dan ook echt giga zat te worden. Ik zou er daarom zelfs bijna mee stoppen, omdat de lol er gewoon vanaf gaat! Daarom was ik zeer teleurgesteld dit hier tegen te komen, als het over mij gaat ben ik namelijk zeer gekwetst.

Ik zal nooit liegen over mijn fokkerij of de afkomst van mijn dieren. Waarom ga je liegen en vervolgens naar de buitenwereld noemen dat je alles voor de beestjes over hebt en puur voor goede gezondheid bent? Ik heb bijvoorbeeld gewoon verteld toen ik een epilepsie gerbil gehad en dat koppel is per direct gestopt. Ik heb dit niet achter stoelen of banken geschoven... is dat ook liegen?

Nu even van het persoonlijke af en terug op wat jij allemaal schrijft in dit bericht. Wat je hoort van wie dan ook, dat weet ik niet, maar ik ben altijd voorzichtig in wat ik hoor en hoe ik me er daarna dan over uit laat. Ik probeer mensen meestal een 2e kans te geven of het voordeel van de twijfel te geven. Ik omarm juist graag nieuwe fokkers en heb er zelfs enkele mee helpen oprichten, ik vind het geweldig als er nieuwe fokkers komen. Als er echter fokkers komen die risico nemen, (en hiermee bedoel ik geen lullige dingetjes maar dingen zoals een vrouw van 8 weken al bij de man zetten of met dierenwinkeldieren of dikke inteelt fokken), dan probeer ik hen wel te overtuigen van het onrecht wat ze de diertjes aan doen. Dit gebeurt inderdaad ook als zij op het forum komen. Er kan wellicht soms wat te snel worden gereageerd, maar ergens denk ik ook het is je eigen schuld als je niet goed voorbereid bent :wink: en een forum is een forum dus dan kun je zulke reacties verwachten :wink:

Meestal ben ik iemand die eerst alle verhalen wil horen voor mijn conclusies te trekken en probeer ik mensen te laten inzien hoe het beter kan, als dit dan gewoon helemaal wordt genegeerd ja sorry hoor... dan ga ik er niet mee in zee, is dat zo gek?

Laat dat 'regeltjes en voorwaarden' van gerbil.nl nu eens los ik hoor hier her en der zo vaak over. Waarom zitten er dan zo ontzettend veel mensen aangesloten bij het forum, is het er super gezellig en zijn de mensen er om elkaar te helpen? Ik kan je zo een paar mensen noemen die echt een hele slechte start hebben gemaakt en die ik voor geen meter vertrouwde. Die hebben echter goedgemaakt voor hun fouten en tot op heden heel prettig gerespecteerd op het forum. Waarom? Omdat ze serieus nemen waar het om draait...

... waar het om draait is de beestjes, niet de mensen erachter. Al dat smijten met modder moet nu eens afgelopen zijn. Laat iedereen lekker in hun waarde en doe je eigen ding. Het belangrijkste is dat de beestjes een waardevol en goed leven hebben, en dat gaat op zoveel plekken zo fout. Ga eerst daar (met ons allen!) eens naar kijken alvorens te zitten zeuren op elkaar.

Je opmerking over waarom een gerbilliefhebber moeilijk te vinden is begrijp ik niet, ze overstromen mij juist, heb er nog nooit zoveel ontmoet als dit jaar. Dus die snap ik niet?

Wat betreft het toch persoonlijk ingaan op leugenpraktijken van fokkers die als heilig worden beschouwd wil ik dat dan ook wel persoonlijk van je horen. Wil je dit niet per forum doen mag je mij hierover mailen. Ik ben namelijk heel benieuwd wat er allemaal wordt verteld. Het is namelijk gemakkelijk om iemand zwart te maken en leugens te vertellen over leugens... dus oneerlijk om direct aan te nemen dat zoiets klopt. Er is niemand heilig en er wordt niemand heilig verklaard, dat is weer mooi verzonnen, prachtig.

Nee het is geen Hilda forum, het heet het is een gerbil forum, dit is toch ook een gerbilforum en het 'het lisette forum''. Laten we niet zo allemaal op eilandjes gaan leven :wink:

Ik heb geen idee van hoe je laatste aan achterbakse praktijken herinnerde werd aan wat dan ook. als je zoiets schrijft is het wellicht handig om de inhoud erbij te benoemen. Nu zeg je iets waar ik niks aan heb? Kun je het toelichten? Ik vind het vreselijk als mensen elkaar lopen af te zeuren of zwart maken, dus ik hoop niet dat dit jegens jou gebeurt is.

Dat we elkaar allemaal niet vertrouwen als fokker dat weten we allemaal. We sturen meestal niet naar elkaar door of vragen eerst veel informatie voor het zover komt, maar dat hoeft toch niet te betekenen om zo'n gerbil oorlog te beginnen? ^_^

Ik heb overigens nooit gevraagd om Buitelandse gerbils van jou, jij hebt het wel bij mij aangeboden, waar ik je nog hartelijk voor wil bedanken. Weet verder ook niet wie dat dus wel heeft gedaan en wil me er verder ook niet mee bemoeien. Als je praat over de schimmellijn voel ik mij aangesproken omdat ik schimmels heb. Echter ik heb deze zelf uit het buitenland gehaald via een bevriende fokker en puur voor mezelf, ik ben niet gaan uitdelen o.i.d. Ik ben niet iemand die dan overal en nergens heel gerbil wereld ga rond mailen dat ik schimmels heb. Als je schimmels wil kun je hier zelf naar op zoek, zoals elke fokker doet, er is genoeg goeds te vinden. Als het niet op mij gedoeld was dan mijn excuses maar houd me er dan ook buiten graag.

Lang verhaal kort: laten we allemaal stoppen met zoveel te zeuren over elkaar en genieten van de gerbils. Lijkt me een mooi doel, nietwaar?






p.s. vreemd dat je de naam Sassefras zo openbaar noemt. Maargoed....je begint er zelf over dus zal er wel wat op terug zeggen....

Ik heb een paar keer met haar gemaild en gezegd hoe ik het voor me zie, omdat ze me hiernaar vroeg. Zij vroeg mij zelf om feedback en die heb ik gegeven. Alles heel opbouwend maar wel eerlijk.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik met jou info over Sassefras moet? Ik vind het niet prettig over iemand te praten waar iemand niet bij is en als ik niet weet wat de intentie van jouw noemen van deze naam is.



[EDIT] Om nog toe te voegen aan mijn verhaal wil ik zeggen dat ik het prima vind om de dingen die je niet goed vind over een ander te vertellen, mits hier echter om gevraagd wordt. Vraag iemand mij feedback over het kopen bij iemand dan zal ik alles vertellen wat ik weet, ik zal niet liegen. Ik vind echter wel dat dit moet kunnen, ieders eigen keuze, echter overal gaan lopen zwart maken is een ander verhaal natuurlijk.

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 18-05-2012 14:13

Ik ben het grotendeels niet eens met je verhaal, maar gezien je verzoekt te stoppen met het gooien van modder, zal ik m´n mond maar houden.

Wat betreft Sassefras, ik herhaal enkel woorden die zij en ik zelf hebben genoemd in dit topic. Lijkt me dus niet achter haar rug om.

Ik wist overigens niet dat jij diegene was die schimmels uit het buitenland had gehaald.
Als we volgens jou meer moeten samenwerken, dan ben ik erg benieuwd waarom ik van niemand te horen krijg dat er schimmels in het buiteland zitten. Dat je niet wil instaan voor het doorgeven van de dieren aan mij kan ik ergens nog wel begrijpen. Maar een emailadres naar de fokker had zeker nuttig geweest. Het had mij namelijk kunnen helpen om geen lijnteelt te moeten toepassen. Daar ben ik uiteindelijk niet eens aan toegekomen, maar het stond wel in de planning. Het was iets waar ik absoluut niet blij mee was, maar helaas noodzakelijk als je een mutatie wil behouden. Iets dat bij elke nieuwe recessieve mutatie ook nodig is.

Als je met je laatste edit doelt naar problemen tussen Hilda en mij. Al jaren geleden hebben Hilda en ik elkaar belooft om dat niet meer te doen. Ik heb mezelf daar aan gehouden en - net als jij - enkel info verschaft aan mensen waar ik érg close mee was en die van plan waren dieren aan haar te verkopen.

Nja, ik kan nog erg veel zeggen over een aantal dingen die je noemt in je post, maar zo blijven we inderdaad eeuwig bezig met tijd verspillen. Tijd die ik nu ga besteden door lekker in de tuin te zitten met de kindjes.

Gast

Bericht door Gast » 18-05-2012 22:34

Nouja ieder zijn of haar mening maar denk ik dan :wink: maar inderdaad laten we gewoon weer focussen op wat belangrijk is en niet met vingers wijzen.

Oke ik snap het. Ik begreep het van Sassefras in je bericht niet goed, maar begrijp nu dat je een link maakte naar eerder in het topic.

Ik heb o.a. schimmels ja en toevallig uit het buitenland, maar ben echt niet de enige zie echt her en der overal schimmeltjes opduiken. Schimmel is echt niet zo moeilijk te krijgen of te fokken, dus komt wel goed met dat schimmel fokplan :wink:

Samenwerken is een groot woord, laten we eerst beginnen met het stoppen van vooroordelen, geloven van verhalen van anderen zonder de echte waarheid te kennen en hieruit conclusies te trekken. Als we dat allemaal kunnen dan komen we al een heel eind :wink:

Ik heb een bevriende fokker waar ik regelmatig gezellig contact mee heb en zij woont in Frankrijk. Het is leuk contact en ze heeft mij kunnen voorzien van een prachtig schimmelkoppel inderdaad. Ik ga echter niet overal rond bazuinen dat ik schimmels uit het buitenland heb. Zoals je zelf in mijn voorsteltopic schrijft ben je van mening eerst uit te zoeken of de lijn goed en gezond is alvorens overal fokdieren heen te doen. Er zijn wel fokkers van gerbil.nl die ervan af weten, puur omdat ik hier in mijn enthousiasme verteld heb over mijn Franse koppels.

Wat betreft dat jij ervan had willen horen, ik weet ook niet wat iedereen heeft zitten en als ik iets specifiek wil ga ik ernaar op zoek. Met alleen wachten tot iemand naar jou komt gaat het niet werken natuurlijk :wink:
Daarnaast ben ik van mening dat lijnteelt toepassen om schimmel te behouden totaal niet noodzakelijk is, er is in het buitenland nog zoveel (goede en slechte) schimmel te vinden, geen probleem.

Nee ik bedoelde niks over Hilda en jou ik had het in het algemeen over dat ik wel vind dat er gezegd mag worden wat de waarheid is. Ik vind het dus prima als er over gerbil.nl gepraat wordt, zolang het maar wel eerlijk blijft en niet gezegd wordt dat er door sommige fokkers gelogen wordt. Zo pak je ook de fokkers die daar zitten die er niks mee te maken hebben (wat het ook mag zijn, want dat is me tot op heden nog steeds onduidelijk) en dat vind ik niet eerlijk. Vandaar mijn toevoeging op het hele verhaal.

Goed, ik ga verder ook niet in op de inhoud en een klacht was het niet, ik was alleen verbaasd om dat leugens-verhaal te lezen, that's all.

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 19-05-2012 10:34

Ik heb helemaal niks tegen het gerbilforum van Hilda, gerbil.nl. Discussies heb je op élk forum, en daar is ook niets mis mee. Er kan op een rustige manier gediscuseerd worden. Ik ben dan wel blond maar écht niet dom en weet heus wel dat een aanal jullie het ook niet eens zijn met mijn manier van fokken. En daarnaast weet ik ook wel dondersgoed dat ik op het gerbil.nl forum niet ben toegelaten tot het zogenaamde 'fokkershoekje' om die reden, ondank dat ik het nog een keer aangekaart heb.

Ik vind alleen de manier waarop er over "ons" gesproken wordt ongehoord. Ik snap dat er andere ideeen zijn over wat de 'beste' manier van fokken is, iedereen heeft onderling ook weer ander ideeen over bepaalde dingen. Zo denk ik bijvoorbeeld: Hoe kan je de gezondheid van je lijn in de gaten houden als je oud fokdieren verkoopt? Je weet niets over ziekten die de dieren krijgen die eventueel erfelijk zijn, tenzij het opduikt voordat ze een leeftijd halen dat ze weg moeten. Daarom hou ik de meeste van mijn dieren aan. Dit betekend toch niet dat andere 'slechte fokkers' zijn als ze dat niet doen? Daar verschillen we dan over van mening en dat mag best.

Om even een voorbeeld te noemen is er een 'gerbilwiki' aangemaakt waarop fokkers vermeld staan. En wat staat erboven? :
Onderstaand een overzicht van gerbilfokkers in Nederland. Wij hebben besloten alleen de fokkerijen te publiceren welke inteeltvrij fokken, de dieren op de juiste manier houden en verzorgen en de juiste informatie meegeven aan de nieuwe eigenaren. Zodat je met een gerust hart kan overgaan tot het aankopen van gerbils.

En 'jullie' links staan daar alleen onder, waar slaat die zin op? Want ik fok natuurlijk niet inteeld vrij, hou mn dieren verkeerd en geef totaaaal verkeerde informatie mee aan nieuwe eigenaren????? Dat noem ik toch wel 'subtiel zwartmaken'. En waar is deze informatie op gebaseerd, NIEMAND van wie de link daar vermeld is is hier ooit langs geweest, heeft gezien hoe het er hier uitziet en hoe ik mijn dieren hou. Als ik dat dan lees krijg ik echt de neiging om die zin ook gewoon op mijn website te plakken, gewoon uit frustratie waar dit nou weer voor nodig is. Maar dit doe ik niet, want ik vind dat je niet zo met elkaar om moet gaan.

Er is mij opgevallen dat je in elke dierenwereld zo'n beetje 'twee partijen' zijn die ongeveer hetzelfde denken over manieren van fokken. En NO WAY dat die dieren met elkaar uitwisselen, waarom niet? De lijnen zijn zo verweven in nederland, als het je gaat om het fokken van gezonde dieren waarom zou je elkaar dan niet op de hoogte houden van bepaalde dingen (zoals de schimmels)?

Dus ik heb niets tegen jullie manier van fokken (ja ik denk anders over bepaalde dingen, maar dan vind ik jullie nog geen 'slechte fokkers") maar heb problemen met de manier hoe er met ons omgegaan wordt. Zo zijn er diverse verhalen van reserveerders die informatie hebben gekregen dat 'wij' slecht zijn en weet ik veel allemaal, waar is dat nou voor nodig? Gewoon om te pesten ofzo? En waar is die informatie op gebaseerd?

Sassefras
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-01-2012 22:33

Bericht door Sassefras » 19-05-2012 20:31

Ik weet niet precies waarom mijn naam in dit topic genoemd wordt, maar heb wel behoefte een reactie op dit onderwerp te geven. D.w.z. het feit dat we het hier hebben over twee groepen fokkers. Het zou fijn zijn als de wig die er tussen deze groepen gedreven is verdwijnd.

Mijn ervaring: als beginnend fokker kom je al snel op het forum van gerbil.nl terecht. Dat is waar je als eerste gaat kijken. En ja, in mijn geval geef ik toe, had ik me langer moeten voorbereiden alvorens echt te gaan fokken. Ik heb fouten gemaakt en van mijn fouten geleerd.

Aan de andere kant, wat is fout? Daar verschillen veel fokkers van mening over. En als beginnend fokker, weet je dus niet naar wie je luisteren moet. Je denkt iets goed te doen, omdat een fokker met ervaring het je verteld heeft, maar je wordt door andere fokkers afgezeken. Sommige mensen weten niet hoe ze opbouwende kritiek moeten geven helaas, waardoor de lol er al snel af gaat.

Dan wordt je bij een andere groep fokkers wel in je waarde gelaten en daar sluit je je ook bij aan. Maar dat werkt dus niet, aangezien de twee groepen niet met elkaar door één deur kunnen. Als dan op het forum van gerbil.nl gezegd wordt dat ik niet lid van beide groepen kan zijn, dat ik een keuze moet maken.... dan is de keuze snel gemaakt.

Want als lid van de gerbil.nl-groep moet ik me eerst gaan bewijzen. Niemand wil gerbils aan me verkopen. Maar er wordt ook aangegeven dat ik geen gerbils mag gaan kopen bij fokkers van de andere groep. Ik moet eerst door het stof kruipen om weer geaccepteerd te worden. En ik moet alles in de toekomst wel gaan doen volgens hun regeltjes.

Nou ja, en toen heb ik dus voor die andere groep gekozen. Ergens jammer dat dat betekent dat ik niet meer kan leren van de groep van gerbil.nl. Dat er onderling geen gerbils uitgewisseld kunnen worden en er geen vers bloed gehaald kan worden.

Zou fijn zijn als iedereen elkaar in zijn waarde laat, maar ook niet dwingt tot het maken van keuzes tussen de twee groepen.

Ik had vorige week een dame op bezoek die naar mijn pups kwam kijken. Gelukkig om er twee bij me aan te schaffen. Maar zij vertelde me contact met Hilda en Martijn te hebben gehad en een vervelend gevoel te hebben gekregen. Er werd aangegeven bij wie ze vooral niet haar gerbils moest gaan halen. Dat is dus niet elkaar in je waarde laten!! Dat is letterlijk de andere zwart maken.
Groetjes, Sacha

hobbyfokker - gerbilliefhebber
dierenvriend - hobbyfotograaf

Gerbils:
Angel - Bowie - Charlie - Desie -
Droppie - Happy - Iggy - Indy - Jessly -
Joy - Kayci - Lucky - Misty - Roxy -
Sissy - Speedy - Quinty - Zoë

Gast

Bericht door Gast » 19-05-2012 23:55

Ik wist ook niet waarom je naam genoemd werd in eerste instantie, was ik dus niet de enige :wink:


Overigens ben je niet de enige die fout begonnen is en opnieuw een verse start heeft gemaakt, ook bij gerbil.nl zitten hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik weet niet meer precies wat er ook alweer allemaal speelde maar volgens mij nam je alle goed bedoelde adviezen (die toen nog opbouwend waren) niet aan en ging je een eigen plan trekken dat risicio gaf voor de beestjes, als ik het niet verkeerd heb. Sja...dan gaan mensen zich gauw afzijdig houden :wink:

Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo gecharmeerd van sommige dingen, zoals je weet die ik je in mijn e=mails aan jou geschreven heb en van wat ik van kopers hoor dier eerst contact met je hebben gehad (hier mag je me altijd via pb om vragen, wie weet kan het je helpen). Dat is voor mij wel een reden om mensen niet naar je door te verwijzen. Ik wil alleen mensen doorverwijzen als ik die persoon 100% kan vertrouwen (als in absoluut geen risico nemen met je dieren). Dus daar ben ik heel eerlijk in :wink: echter zwart maken is iets anders dan niet doorsturen. wat je verder vernomen hebt kan ik niks over zeggen natuurlijk, want daar weet ik niks van.

In ieder geval goed punt, laten we elkaar in ons waarde laten :wink:

@Ezzy: probeer wat meer het ons en jullie los te laten. Het is echt niet zo dat alle gerbilfokkers die genoemd staan deze samen hebben gemaakt ofzo :roll: Ik kwam de website ook gisteren pas tegen...

Ik zal ook nooit tegen klanten lopen vertellen hoe slecht iemand is als ik het niet weet. Ik kan zeker wel negatieve dingen noemen... als men erom vraagt... maar anders zal men van mij niks horen en al hoort men wat dan is het mijn mening gebaseerd op wat ik heb gezien of gehoord van de persoon zelf. Laat dat duidelijk zijn.

Overigens het verkopen van ouderdieren gebeurt bij mij altijd aan bekende mensen of mensen die nog wat van zich laten horen, of ze blijven hier. Niet dat jij wat aan die info hebt maar ik noem het toch even :wink:

Tot slot vind ik dat het schimmel verhaal nu wel eens klaar moet zijn. Ik heb leuk contact met deze fokker en haal er diertjes vandaan en doe dit puur voor mezelf. Moet er een wetgeving komen dat als je dieren uit het buitenland haalt dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn? Je gaat toch ook niet een vakantie boeken en vragen wie er mee wil omdat het toch te gek is dat alleen jij en je vriend gaan? En sja dat het op gerbil.nl wel staat is omdat ik daar een actief forum vind waar ik elke dag iemand zie en ik in enthousiasme over ze verteld heb. Waarom? Omdat dromen en verhalen vertellen over deze leuke dieren die gerbils heten nu eenmaal een hobby van me is....

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 20-05-2012 10:31

Daarom heb ik dat jullie en ons tussen aanhalingstekens gezet, ik wist zo even niet hoe ik het anders moest noemen?

Nee ik begrijp dat dat niet door samen is gemaakt, ik schreef het ook helemaal niet persoonlijk naar jou toe omdat jij toevallig post, ik doelde op de manier van werken die ik niet vind kunnen. T is ook net de politiek hier met verschillende partijen die zeggen dat ze beter zijn dan de ander, belachelijk toch? :roll:

Die laatste twee waren puur voobeeldjes :wink: Samenwerken zal een groot woord zijn en ook misschien wel nooit gebeuren, maar om elkaar nou zo in de weg te gaan zitten slaat gewoon nergens op. Net zoals ik om verdere stambomen vraag die zéker weten aanwezig zijn, maar ze gewoon niet krijg. Dat is gewoon pesten/elkaar in de weg zitten, en dat lijkt me dan ook niet de intentie hebben om te zorgen dat de lijnen zo goed mogelijk zichtbaar blijven voor iedereen.

Sassefras
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-01-2012 22:33

Bericht door Sassefras » 20-05-2012 12:18

Laura, ik zal je inderdaad wel even mailen. Jij heet toch Laura, of heb ik het nu mis? Ik heb me door jou overigens niet aangevallen gevoelt hoor. Ik heb dingen gevraagd en jij hebt aangegeven hoe je daar in staat.

Zoals ik al aangaf, in het begin zijn dingen niet gegaan zoals ik het nu zou doen. Ik ben begonnen met een koppeltje waar de afkomst niet bekend van was. Daar ben ik (terecht) op terug gefloten. Toen ben ik me meer in gaan lezen en me gaan verdiepen in gencodes en stambomen etc. En ik heb gezorgd dat ik een nieuw koppeltje kreeg waarbij ik zeker wist dat het inteelt vrij was. Ik heb dus twee gerbils aangeschaft bij twee foksters.
Maar dit waren foksters die niet bij de gerbil.nl club horen. En toen kreeg ik dus daar te horen dat ik hier niet mee mocht gaan fokken, want de betreffende fokkers en dus de afkomst van de diertjes was niet te vertrouwen. Dat ging me dus te ver........

Ik heb in het verleden ook drie gerbils bij elkaar geprobeerd te houden, wat een hele tijd goed ging, maar uiteindelijk niet. Hier heb ik dus ook van geleerd en dit doe ik niet meer en zal ik de mensen die bij mij komen voor pups ook ten sterkste afraden.

In de derde plaats heb ik inderdaad een te jonge pup bij een man gezet. Dit was echter wel nadat ik informatie had ingewonnen bij andere fokkers en er daar dus mensen waren die aangaven dit ook te doen en toch altijd pas bij een maand of vier het eerste nestje te hebben. Mijn pup werd met 6 weken direct gedekt en daar schrok ik wel van. Dit doe ik dus in de toekomst ook echt niet meer.

Als er nog andere negatieve dingen over mij gezegd worden, dan hoor ik dat graag per mail. Volgens mij heb ik mij zaakjes op dit moment toch echt goed op orde en de mensen die daadwerkelijk bij mij komen voor pups, zijn allemaal heel lovend over de liefde en zorg die ze bij mij zien voor de beestjes.
Groetjes, Sacha

hobbyfokker - gerbilliefhebber
dierenvriend - hobbyfotograaf

Gerbils:
Angel - Bowie - Charlie - Desie -
Droppie - Happy - Iggy - Indy - Jessly -
Joy - Kayci - Lucky - Misty - Roxy -
Sissy - Speedy - Quinty - Zoë

Plaats reactie