Klacht betreft noemen gerbil.nl

Hier kun je al je vragen stellen omtrent het fokken van mongoolse gerbils. Zoals bijvoorbeeld ´oops, mijn gerbil heeft een nestje wat nu?!', 'wanneer haal ik de pups bij de ouders vandaan' en 'hoe seks ik de pups'.
Gast

Bericht door Gast » 22-05-2012 10:53

Ja klopt ik ben Laura :wink: en fijn dat je mijn e-mails ook als opbouwend hebt ervaren.

Het is goed dat je aangeeft dat er fouten zijn geweest en je hier eerlijk in bent, zoals ik ook per e-mail aan je schreef. Ik ben het echter niet overal met je eens met wat je schrijft.

Ik en vele fokkers die ik ken met mij zullen jou nooit geadviseerd hebben een pup van 6 weken bij een man te zetten. Degene die jou dit geadviseerd heeft/ hebben neemt dus onnodig dikke risico met zijn of haar of hun dieren.

Wat betreft het diertje waarmee je na de slechte start verder mee wilde.... de gerbil.nl fokkers hebben jou niet geweigerd te verkopen op het feit dat de afkomst niet goed was, laat dat duidelijk zijn. Je hebt zelf heel duidelijk aangegeven dat het desbetreffende diertje agressief was en beet. Je vertelde zelf ook dat de fokker deze gerbil in een bak met anderen had zitten en de fokker ze in een kleine bak zette omdat er steeds gevechten ontstonden, in plaats van ze te scheiden. Ik en vele bekende fokkers met mij zouden de dieren 2 aan 2 hebben gezet om geen risicio's te nemen. Al met al... met zo'n dier ga je gewoon niet fokken en zal dus niemand jou een partner verkopen. Althans, niet degenen die geen risico willen lopen. Dus dat wil ik zeker even recht gezet hebben!

[EDIT] Ik denk ook dat dit 'HET' probleem is waarom er 2 groepen zijn, als ik maar mee ga formuleren zoals het hier wordt neer gezet. De groep die wel risico neemt en de groep die niet risico neemt. Ik denk dat dit de reden is waarom er zo'n kloof is ontstaan. Maargoed, afstand nemen of oorlog voeren, het is nogal een verschil, wat zouden jullie kiezen :wink:

Ik vind het prima om mensen te helpen die een slechte start hebben gehad, dat komt zo onwijs veel voor ik doe het wekelijks wel met mensen die mij mailen of via het forum aanmelden. Ik wil alleen niet dat er dan achteraf dingen gezegd worden die gewoon niet kloppen.
Meteen weer een goed voorbeeld naar degenen die hier in dit topic al gereageerd hebben, niet alles zomaar geloven en een oordeel over vellen :wink:

Sanne
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-01-2012 12:47

Bericht door Sanne » 22-05-2012 11:39

Ik kan hierop veel zeggen maar ik vraag dus via deze weg!!

We worden steeds getreiterd de vraag is aub....

laat ons in onze waarde laat ons dan gewoon met rust!
dus ook niet meer....

-marktplaats advertenties laten verwijderen..
-telefoontjes plegen: huid volschelden dat we niet mogen fokken en dat we intelen en bijters verkopen (suggestief)
-openbare sites onze linken verwijderen en alleen gerbil.nl laten staan
-negatieve info geven aan klanten... (gelukkig zijn de mensen met mensenkennis daar immuun voor)
-negatief geklets op websites openbaar over wat wel goede fokkers zijn en niet goede fokkers!

er zijn meer wegen naar Rome

DUS HEB RESPECT voor onze manier van goed willen doen, ook al doen we het niet op jullie manier.....

Dan kunnen wij namelijk eindelijk ook eens gewoon verder genieten van onze hobby en jullie ook!
Alles is te koop, zelfs een hond maar het kwispelen van zijn staart niet....

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2012 18:11

Zou ik mogen vragen waar deze post op berust is?

Ik ben in gezonde discussie en ben me niet bewust van de beschuldigingen die je hier noemt, en ook via pb aan mij geschreven hebt.

Ik voel me onderhand echt aangevallen en dat is geloof ik niet de bedoeling van dit forum. Van Lisette begreep ik dat dit forum juist is opgezet om elkaar in hun waarde te laten en respect voor elkaar. Mag ik dan vriendelijk vragen waarom je mij beschuldigt van al deze vreselijke dingen? Ik zou het niet in mijn hoofd halen om dit uit te voeren, nog niet eens bij mijn ergste aartsvijand.

Ik zou je heel vriendelijk doch dringend willen verzoeken mij niet meer te beschuldigen van dergelijke praktijken en gewoon volwassen met elkaar om te gaan.

Om een voorbeeld te noemen: mijn advertentie wordt ook wel eens verwijdert en bij meer fokkers die ik ken zijn er zeer regelmatig advertenties spontaan gerapporteerd. Ik heb geen idee bij wie het vandaan komt maar een beetje jammer dat je mij (of alle fokkers van gerbil.nl) ervan beschuldigt.

Ik krijg een heel naar gevoel hierbij en het verpest mijn dag behoorlijk. Gewoon normaal met elkaar in gesprek gaan is er dus niet bij, meteen die verwijten en beschuldigingen die gewoon absoluut niet waar zijn.

BAH!

Dit is alles wat ik erover te zeggen heb, ik vraag heel vriendelijk vanaf nu weer volwassen met elkaar om te gaan en objectief te blijven. Ik schrijf niet voor niks in de begin post dat ik ziek wordt van al dat gezeur van iedereen... please?!


p.s. als er gereageerd wordt op mijn schrijven, doe dit dan op de informatie die er staat. Ik ben een uniek persoon er zijn er niet meer van mij evenals er niet meer van jullie zijn. Zorg dan niet dat ik als gerbil.nl gezien wordt, maar gewoon... Laura... wie ik ben, oke?

Sanne
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-01-2012 12:47

Bericht door Sanne » 22-05-2012 18:24

simpel weg een verzoek aan de leden die hier mee bezig zijn.....

het heeft niets met jou te maken jou klacht is alleen de aanleiding tot mijn geplaatste verzoek..



degene die dit doen weten voor wie dit bedoeld is!

het is jammer dat jij Laura het tot jezelf betrekt, tenzij je je schuldig maakt aan onderstaande dingen is het absoluut niet persoonlijk op jou gericht....!


Stop dit terreur en behandel ons fokkers die niet bij Gerbil.nl aangesloten zijn aub dus ook met respect...


dus niet steeds....


-marktplaats advertenties laten verwijderen..
-telefoontjes plegen: huid volschelden dat we niet mogen fokken en dat we intelen en bijters verkopen (suggestief)
-openbare sites onze linken verwijderen en alleen gerbil.nl laten staan
-negatieve info geven aan klanten... (gelukkig zijn de mensen met mensenkennis daar immuun voor)
-negatief geklets op websites openbaar over wat wel goede fokkers zijn en niet goede fokkers!
Alles is te koop, zelfs een hond maar het kwispelen van zijn staart niet....

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2012 18:32

Beste Sanne,

Zoals ik ook wederom in PB aan je heb geschreven..

... ik vertegenwoordig hier geen gerbil.nl ik ben LAURA just Laura...

Wil je alsjeblieft gewoon reageren op wat ik schrijf, persoonlijk aan mij en niet aan heel gerbil.nl? Die zit hier niet ik ben alleen. Ik zou dat zeer waarderen en als het niet gaat lukken ben ik bang dat ik beter alleen bij gerbil.nl kan blijven, want zo is er voor mij geen lol meer aan.

Dit is echt het laatste woord wat ik hieraan besteedt.

Sanne
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-01-2012 12:47

Bericht door Sanne » 22-05-2012 18:41

Helaas trek jij het tot jezelf daar kan ik niets aan doen ik wijs niet met mijn vinger naar jou!

Ik heb ook per pb niets persoonlijks verwijt, ik kan hard en direct uit de hoek komen en naar aanleiding van jou klacht op gerbil.nl

en mijn doel is nog steeds hetzelfde
nogmaals: ik doe een nog steeds hetzelfde mijn verzoek van mijn kant aan de schuldigen, laat ons toch gewoon met rust...
Alles is te koop, zelfs een hond maar het kwispelen van zijn staart niet....

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2012 20:36

Beste Sanne,

Ik zit net een heel aardige pb aan je te schrijven om elkaar de hand te schudden en eens op te houden met naar doen tegen elkaar, en dan lees ik dit. Jammer... :cry:

Het is jammer te lezen dat ik zo'n reactie krijg in je eerste zin, ik bedoelde puur dat ik uit mezelf schrijf en hoef dan niet zo'n reactie te ontvangen die een soort van kopie van mijn zin is, komt een beetje onvolwassen op me over als ik eerlijk mag zijn.

Ik trek het overigens enkel aan omdat ik vanuit mezelf schrijf, maar wel de hele baklading aan beschuldigingen van het gerbil.nl forum (en hiermee bedoel je enkel 1 persoon, dat weet ik ook wel) over me heen krijg. Daar heb ik nooit om gevraagd.

Ik heb nooit gezegd een klacht te hebben, Lisette heeft dit als klacht opgevat in mijn eerste post (en wel terecht hoor, Lisette) en het daarom zo genoemd dit topic.

Mijn reden om te reageren omdat Lisette schreef dat fokkers van gerbil.nl door hun tanden heen liegen. Omdat ik fokker ben en lid van gerbil.nl forum wilde ik wel eens weten waar het over ging (wat ik tot op heden nog niet weet overigens). Is het zo gek dat ik het op mezelf betrek? Als er geen namen worden gegeven weet ik niet of het over mij gaat of niet he :wink:

Echter jouw post is gewoon frustratie van langere tijd en ik heb nooit erom gevraagd om dat te horen. Ik heb nooit beschuldigingen jouw kant op gegooid maar jij wel deze kant op, dat ervaar ik gewoon als heel jammer. Ik hoopte plezier te hebben op dit forum, maar dat zit er blijkbaar niet in.

Ik heb hier gewoon niet om gevraagd, en uitgerekend jij die zegt dit soort dingen mee te maken (wat ik echt heel rot voor je vind, serieus) zou moeten weten hoe vervelend en kwetsend dit op de ander kan over komen. Nu voel ik me dus ook rot en vervelend, daar heb ik niet om gevraagd en zeker niet verdient aangezien ik altijd heel opbouwend ben. Kritisch ja, opbouwend ook ja.

Dit zijn mijn allerlaatste woorden bij dit forum. Ik vraag Lisette om mijn account te verwijderen en dan blijf ik bij het gerbil.nl forum.
Erg jammer want ik was hier graag in vrede gebleven, mijn opzet was leuk een nieuw forum erbij. Maar door al die lelijkheid van vandaag over mij heen voel ik mij hier niet vertrouwd en prettig en zelfs aangevallen, dus voor mij is de lol er echt af.

Om verdere discussies te voorkomen en niet de sfeer van het forum niet te verpesten zal ik dus weggaan. Ware het niet dat ik altijd vriendelijk en opbouwend zal blijven, dus ik verwacht dit ook van de mensen die dit lezen op het forum. Ik ben een eerlijk persoon en heb respect en laat iedereen met rust, graag ook naar mij dan als het kan.

Alvast bedankt! Ook iedereen verder bedankt die hier niks mee te maken hadden, nog veel plezier met jullie gerbils en met dit forum!
Ik wens ook alle fokkers rust en vrede en veel plezier nog met het fokken van de leukste beestjes ever :lol: ...en ja dus ook jou, Sanne :wink:

Groetjes, Laura

Sanne
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-01-2012 12:47

Bericht door Sanne » 22-05-2012 20:50

ik snap jou niet dan schrijf je dit per pb en nu weer dit verhaal van hierboven??? Ik heb herhaaldelijk gezegd hierboven tot vervelend aan toe dat het niet persoonlijk bedoeld is en
echt
sorry maar ik snap niet wat je nou eigenlijk wilt en probeerd te zeggen...
lafarina schreef:Hoi Sanne,

Ik zal nog even reageren omdat ik helemaal begrijp wat je bedoeld, ik vind het ook geen lol meer aan als er zoveel over elkaar wordt gezegd enzo. Ik vind het gewoon heel jammer, evengoed als jou.

Laten wij dan alvast het goede voorbeeld geven :wink:

Nog steeds verschillen jij en ik wel van mening, want gerbil.nl forum is gewoon heel gezellig en heel leerzaam en ook het enige forum wat een beetje loopt. We we zijn niet allemaal mini hilda's die achter de grote hilda aanlopen whahaha :wink: Ik zit er voor de fun en heb het er reuze naar mijn zin, wat ik van dit forum tot nu toe nog niet kan zeggen, maar ik hoop dat het wel eindigt hier en ik alsnog veel plezier kan hebben :lol: Het klopt dat Hilda direct is en geen blad voor haar mond neemt, maar zo gemeen als jij noemt is ze gewoon niet, en dat weet ik uit ervaring, geloof me :wink: als je denkt dat zij dit allemaal kan verrichten dan heb je het toch flink fout, maar daarover ga ik me verder niet uitlaten, ik ben het op dat punt een beetje behoorlijk zat :wink:

Zullen wij 2en dan afspreken vanaf nu niet meer over al die negativiteit te hebben en gewoon gezellig te doen op het forum? Denk dat we dan wel veel meer fun hebben van alles. Ik evengoed als jij dus he bedoel ik hiermee :wink:

Groetjes, Laura
Alles is te koop, zelfs een hond maar het kwispelen van zijn staart niet....

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2012 20:56

Ik was nog een bericht aan Lisette aan het tikken voor het account verwijderen en zag dat hier nog wat nieuws stond.

Ik hoopte iets positiefs dus ben komen kijken stiekem toch nog :wink:

Maarre.. als je goed leest dan schreef ik dat ik eerst de pb aan jou schreef en toen pas jouw laatste post las. Dus ja... toen was het voor mij gewoon klaar en heb ik hier geen zin meer in. En zoals ik in de laatste zin schrijf die jij zo mooi openbaar zet en dik drukt: ik ga weg en daarom komt er geen negativiteit meer, simpel opgelost toch? :) :lol:

Overigens schrijf ik geen negatieve dingen hier in mijn laatste post, ik leg gewoon uit hoe ik weg ga en wens iedereen een goede toekomst met vrede en rust en plezier met gerbils. Is daar iets fout aan?

Maar nogmaals, ik wil verder geen herrie schoppen dus ik ga gewoon weg, dat is beter voor ons allemaal denk ik. Ook nogmaals ik schop sowieso geen herrie en maak niemand zwart, dus ik verwacht dat natuurlijk ook terug :wink:


Nu lees ik niks meer, dus succes wederom allemaal en bye bye


p.s. jammer dat je een persoonlijk bericht wat niet voor niks persoonlijk bericht heet zo openbaar zet. Wat is er dan nog persoonlijk aan?

Sanne
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-01-2012 12:47

Bericht door Sanne » 22-05-2012 21:03

Het is niet uitgerekend ik die hier last van heb er hebben hier meer fokkers last van ik spreek in de wij vorm!
Alles is te koop, zelfs een hond maar het kwispelen van zijn staart niet....

Plaats reactie