Stella en Bella

Hier kun je al je vragen neerzetten over het koppelen van gerbils zoals bijvoorbeeld 'mijn gerbils vechten, wat nu' en 'hoe moet ik 2 verschillende gerbils aan elkaar koppelen'
Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 02-02-2012 19:30

Komend weekend wil ik starten.  even afwegen wat beste is. zaterdag heb ik paar uur afspraak en erik moet werken. ik kan ze meenemen maarja kan je dan opletten? Dan zitte- ze pas in stap 1. en wat als het op de snelweg misgaat.. of andere optie is zondag starten. maar heb maar tot woensdag dus dqn zouden ze in de 3e bak pas zitten.. kan ik ze daarna veilig alleen laten :/
wat is het beste?

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 02-02-2012 20:03

Hier blijven ze na een lang weekend (vrijdag, zaterdag, zondag, maandagochtend) al redelijk alleen. Worden ze alleen af en toe nog bekeken. uiteraard alleen als het te vertrouwen is! Het is altijd afwachten hoe ze het doen, sommige moet je echt in het begin non stop bij zitten en andere zijn al redelijk snel te vertrouwen. :D
Ik zou ze zaterdag niet meenemen naar utrecht, koppelen is al best stressvol namelijk.

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 02-02-2012 22:01

Oké zaterdag middag start 187cm2 zondagmiddag 375cm2 tot dinsdagmiddag. in welke grootte zal ik ze dan zetten waar ze van dinsdag avond tot vrijdagavond in kunnen blijven? zodat ze dat weekend naar de uiteindelijke bak kunnen

Boykuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-01-2012 22:18

Bericht door Boykuh » 05-02-2012 20:18

En is het allemaal gelukt? :lol:

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 07-02-2012 09:17

nou het is een heel verhaal..
planning was:
stap 1 -> 200cm2
stap 2 -->800cm2

Stap 1 ging niet heel soepel, beetje duwen en piepen (geen vechten)
dus besloot stap 1 wat te verlengen.
stap 1b --> 400cm2

Dat ging prima toen ik vervolgens naar stap 2 wilde (uiteindelijke bak met een verschuifbare split)
begonnen ze te duwen en te boksen. direct een stap terug. In stap 1b ging hetw eer prima. besloot een tussenstapje te maken
stap 1c -> de verschuifbare split op 400cm2

Dan maken ze in elk geval de overgang alvast naar hun definitieve bak maar is er niet ineens meer ruimte in vergelijking met waar ze nu in zitten.
Ook dat resulteerde in hard duwen (nog geen vechten want ik greep in)

Ze zitten dus nog steeds in stap 1b.

Ben nu even in twijfel wat te doen. Kan geen andere opties bedenken om de overzet makkelijker te maken dan ik al gepoogd heb...??

Hierin een paar dagen laten vind ik zielig ookal gaat het goed en lijken ze zich te vermaken + is lastig want moet in dat bakje om de paar uur waterflesje aanbieden. Dit is nu al de derde dag en breekt me op.

Donderdag moet ik werken, dus heb nog 1 dag om ze in een stap te krijgen waar ze kunnen zitten zonder mijn aandacht (dus ruim genoeg + en basisvoorzieningen aanwezig + rust tussen die 2)

Moet ik de bak opnieuw schoonmaken?
Zal ik de geur dier er totdusver in is gebracht laten voor wat het is?

Iemand tips en ideeen?
Anders moet ik iemand vragen die donderdag voor me verder wil koppelen en dat doe ik liever niet..

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 07-02-2012 11:14

Ik zou de bak schoonmaken, split ook goed. Daarna met hun oude bodembedekking enz kleiner overzetten in de spitbak. Dan kan je in ieder geval een flesje op hangen enz. Misschien is de verandering wat even voor onrust zorgt en kan je ze later gewoon op 400 cm2 in de splitbak zetten.

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 07-02-2012 12:28

Oké esther Jou advies opgevolgd. Het begon wel weer met duwen en piepen maar niet zo erg dat ze uitelkaar moesten- of een stap terug .nu liggen ze te slapen. Even afwachten wat er gebeurt als ze wakker worden

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 07-02-2012 19:04

Tnx! Het ziet er veel beter uit. Ik juich nog niet te vroeg maar je advies helpt al wel ;)
Donderdagochtend zitten ze er 48 uur in als alles goed gaat. Ik hoop ze dan op 1600cm te hebben zitten gelijk aan de eind stap voor sommige mensen. Kan ik ze dan alleen laten of is dat niet aan te raden?

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 08-02-2012 05:58

oke ik heb besloten ze naar een fokker in de buurt te brengen om toezicht te houden over de koppeling als ik weer moet werken. Anders zal ik mij toch niet kunnen focussen, ben bang dat ik thuis een bloedbad aan zal treffen en dat vergeef ik mezelf nooit.

sow ze zijn beiden uit logeren, eigenlijk ook best fijn dat iemand anders het voor mij koppelt, geen omkijken na :Phahah neej als ik tijd genoeg zou hebben had ik hetz elf wel gedaan maarja het is nu ff niet anders

Sassefras
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-01-2012 22:33

Bericht door Sassefras » 10-02-2012 12:59

Hoe is het afgelopen met de twee dames?
Groetjes, Sacha

hobbyfokker - gerbilliefhebber
dierenvriend - hobbyfotograaf

Gerbils:
Angel - Bowie - Charlie - Desie -
Droppie - Happy - Iggy - Indy - Jessly -
Joy - Kayci - Lucky - Misty - Roxy -
Sissy - Speedy - Quinty - Zoë

Plaats reactie