Stella en Bella

Hier kun je al je vragen neerzetten over het koppelen van gerbils zoals bijvoorbeeld 'mijn gerbils vechten, wat nu' en 'hoe moet ik 2 verschillende gerbils aan elkaar koppelen'
Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Stella en Bella

Bericht door Maicha » 16-01-2012 20:24

Als het topic verkeerd staat hoor ik het wel ;)

Nou zoals een anatal van jullie weten is afgelopen zondag helaas Senna overleden. Het komt natuurlijk nooit uit maar goed Stella had wel een nwe vriendin nodig. Vandaag een meisje op gehaald.
Stella maart 2011
Naamloos juli 2011
De reis was niet zo lang, naamloos zat al een tijdje alleen na een mislukte koppeling (een mannelijk pupje, ze zou de fok ingaan) de kleine was te onderdanig.
Stella is in praktijk al een tijdje eenzaam omdat Senna de laatste weken nog vrij weinig deed.

Dus vanavond elk aan een kant in de split. Ik gebruik geen gaas omdat de pootjes/neusjes/staartjes dan verwond kunnen raken.
Ik gebruik geperforeerd metaal. Gaten zijn een stuk kleiner. Metaal is knaagproof

Naja de eerste ontmoeting ging niet avn een leiendakje. Het is geen liefde op t eerste gezicht. Stella is best fel tegen het gaas en naamloos reageert precies zo terug. Die zullen nog wel een probleem krijgen wie de baas gaat worden.

Al aan enkelen gevraagd of jullie van mening zijn dat er een maximum termijn aan de split is. Ik denk dat je ze er bv geen maanden in moet houden.
Mijn dillema --> ik heb vrijdag en maandag vrij genomen (donderdag wordt Stein geopereerd - zodat ik op kan letten voor 5 dagen of hij de hechtingen er niet uit haalt.. )
Ik zou dus direct vrijdag ochten Stella en naamloos kunnen koppelen.
Paar nadelen eraan:
1) ik ben vrij om op Stein te letten en je zult altijd zien dat ze precies tegelijk je aandacht nodig gaan hebben
2) dan zitten ze pas 3 dagen in de split, en met deze eerste dag lijken ze zeker langer nodig te hebben.
3) ik wil er wel echt goed voor gaan zitten, niet 1 keer half half doen en vervolgens een 2e keer moeten waardoor ze ene negatieve ervaring hebben met elkaar
Voordeel:
1) ik ben al vrij
2) en ben thuis
Weekend erop ben ik gehele zondag, 29ste, weg dat gaat dus niet. (niet verzetbaar)
Weekend daarop zaterdag, 4e, is de bijeenkomst. Kan naturlijk afzeggen, maarja..
Weekend daarop kan ik een week vrij nemen en er alle tijd voor nemen. Maarja dan zitten ze wel 24 dagen in de split..
Hoe erg is dat??
Misschien hebben ze dat ook wel nodig
En kan ze natuurlijk altijd wat afleiding geven.. wc papier in overvloed, krijgen ze sowieso al om een nestje te maken aangezien ik geen huisjes gebruik in een koppeling.
jajaja je moet nog heel wat nadenken zo :P

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 16-01-2012 20:48

Zou het even aankijken, het kan zijn dat ze vrijdag elkaar al behoorlijk willen accepteren. :) Dat gedrag door de split heen is vrij normaal in het begin.

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 17-01-2012 21:50

Ik heb ze hier eens bijna anderhalf maand in een split gehad. Toen ze door het gaas heen elkaars tenen en staartjes eraf gingen knagen heb ik ze (natuurlijk) meteen uit elkaar gehaald.

Ik denk dat je het beste kunt kijken hoe ze het er zelf onder doen. Als ze bijvoorbeeld heel erg gaan afvallen dan is het wel tijd dat ze uit de slit gaan.
Daarnaast ligt het er een beetje aan hoe groot de split is. Hier zaten ze in een 50 x 40 en dan nog in een split. Dat vind ik eigenlijk wel te klein (zoiezo voor een split) en ik zal het ook niet herhalen.

Hopelijk wennen ze snel aan elkaar! Ik ben niet zo'n held met split koppelingen :(.

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 18-01-2012 13:52

elk heeft 40x40 dus dat is 1600cm en ruim voldoende maar het gaat nu al stuk beter. Stella heeft het nest tegen het 'gaas' aan gemaakt. Naamloos ligt nog in de verste hoek. Zal vanmiddag even kijke hoe het gaat.
Miss vrijdag ochtend dus al starten zou mooi zijn.
Denk dat Naamloss nog moeilijk gata worden :P ze is best een opstandig type

zotteke
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 16-05-2011 13:13

Bericht door zotteke » 18-01-2012 17:05

Oh, dat is lekker ruim voor een split! Fijn dat Stella al een nestje tegen het gaas aan heeft gemaakt, da´s een goed teken :). Nu hopen dat naamloos een beetje gaat luisteren hihi.

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 19-01-2012 19:04

Ik denk morgen vroeg poging wagen

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 20-01-2012 09:18

Succes! :D

Maicha
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-01-2012 20:15

Bericht door Maicha » 20-01-2012 21:32

Mislukt.. over 2 weken nog maar eens proberen .
Als stella nou eens meewerkt ...

Boykuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-01-2012 22:18

Bericht door Boykuh » 20-01-2012 21:42

Wat jammer zeg hoop dat t binnekort alsnog lukt, dacht dat gerbils altijd wel snel gekoppeld konden worden maar dat valt dus afentoe nog niet zo mee

ezzy
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-07-2011 14:53

Bericht door ezzy » 21-01-2012 18:02

ah jammer zeg :( Misschien inderdaad net wat te kort geweest.
Ja gerbils koppelen kan nog een hele klus zijn!

Plaats reactie